[maj 2011] Synchrodogs - początek przygody komercyjnej - [komercja chronologicznie #1]

Jak sami mówię w jednym z pierwszych wywiadów udzielonych dla rosyjsko języcznego magazynu internetowego "lookatme.ru" [1] ich wczesne wspólne zdjęcia, obecnie zgrupowane na stronie internetowej jako projekt "diary", zostały zauważone przez firmę Urban Outfitters. Ta Amerykańska sieć sklepów z ubraniami i akcesoriami modowymi,  upatruję swej nisz na rynku próbując dotrzeć to bardziej alternatywnej młodzieży - poza ubraniami sprzedaje także płyty winylowe i kasety. Firma ta pochodzi i operuje głównie na rynku amerykańskim, ale ma też sklepy w większych miastach europy zachodniej, Kanady oraz Australii.
Zadaniem duetu Synchrodogs było stworzenie, nie konkretnej kampani reklamowej czy lookbooka a serji zdjęć na wystawę: “Country of Origin” będącą częścią projektu Around The World zorganizowaną w w maju 2001 roku w Melbern w Australii właśnie przez przez markę Urban Outfitters.


        

Fotografie te wykonane zostały techniką kolażu. Sami opisują ten proces tak: "Sfotografowaliśmy modelkę, wydrukowaliśmy zdjęcia, wycięliśmy sylwetkę nożyczkami, przykleiliśmy do tła i sfotografowaliśmy ponownie." [1]
Nie dziwi wybór Synchrodogs to tego projekty. Ich pierwsze zdjęcia współdzielą [hipsterską]  - (charakteryzującą się zły oświetleniem, dziwnymi pozami i z pozoru przypadkowymi stylizacjami)
estetykę znaną z takich właśnie marek jak Urban Outfitters czy Vice.
Jako tło do kolażu posłużyły, w kulturze popularnej uznawane za "profesjonalne", zdjęcia użytkowe, czyli widokówki. Takie wykorzystanie kanonów "dobrej fotografii" można znaleźć na przykład u Martina  PAra w projekcie "Autoportrait".
Estetyka kolażu, uzyta wprost tak jak tutaj lub osiągnięta innymi środkami będzie towarzyszyć Synchrodogs w kolejnych zleceniach.

 - - -
Definicje:

Hipsterski: (za wikipdią)
Deklarujący niezależność wobec głównego nurtu kultury masowej (tzw. „mainstreamu”) i ironiczny stosunek do niego oraz przesadne akcentowanie swojej oryginalności i indywidualności[1]. Hipsterzy silnie podkreślają swój wizerunek, rozumiany zarówno poprzez wyrazisty i „artystyczny” strój (m.in. w stylu vintage), jak i poprzez wyjątkowe, nieszablonowe zainteresowania

- - -
1. http://www.lookatme.ru/mag/how-to/move-on/191251-synchrodogs-kak-dostich-uspeha-v-art-fotografii

Comments