2018/07/16

[wrzesień 2011] Synchrodogs - Harper's Bazaar - (komercja chronologicznie #2)


We wrześniu roku 2011 w  ukraińskim Harper's Bazaar ukazał się edytorial "Forever Young" duetu Synchrodogs.


Krótki wstęp towarzyszący publikacji:

Ironiczna historia sztuki, artystyczne spojrzenie na stereotypy piękna w duchu ekscentrycznej komedii "Śmierć staje się nią" z Meryl Streep, wykonane przez fotograficzny duet SYNCHRODOGS we wrześniowym wydaniu Harper's Bazaar Ukraine. 
Stylizacja Julia Pelipas.
Do spojrzenia na historię Julia wybrała ukraińskie kolekcje projektantów Liliya Litkovskaya, duet KAMENSKAYAKONONOVA, Iryna Karavay i Svetlana Bevza.


Bohaterką edytorialu jest silna postać kobieca nawiązująca do toposu femme fatale, inspirowana filmem o dążeniu nieśmiertelności w tym, do nieśmiertelnego piękna. Stylizacje przywodzą na myśl silne postaci kobiece znane z teatru. Dostrzec tu można nawiązanie do na przykład Lady Makbet - dłonie ułożone na wzorze sukni tak, jakby trzymały miecz, czy na innej fotografii palce zanurzone w farbie.
Sesja ma też drugie dno -nawiązuje do samej bohaterki zdjęć.

Mimo, że materiał dotyczy marzenia o wiecznej młodości Synchrodogs podeszli krytycznie do zagadnienia i na modelkę / bohaterkę sesji wybrali malarkę i menadżerkę kultury Oksanę Bagiry.
Oksana w swoich pracach malarskich przedstawia głownie kobiety. Są to nagie, lub ubranej jedynie w pończochy i rękawiczki (podobnie jak u nowosielskiego) postacie bez twarzy. Prace artystki w ten sposób nawiązują do ważnej we wschodniej europie tradycji ikony.

Najbliższy portret edytorialu także się do tej tradycji odwołuje: Bardzo bogaty ornament wypełniający kadr i zupełnie płaska, jasne plama twarzy o alabastrowym kolorze skóry). Mozaikowość teł i elementów wystroju wnętrza dopełnia spójność stylizacji.

Wizualnie projekt oparty jest o tak chętnie użuwany przez Synchrodogs kontrast. Malarskie tła o gradientowym charakterze przejść barwnych stają się sceną dla mocnej czerwieni stroju lub dynamicznej pozy modelki.